Wat doe ik?

Als er conflicten ontstaan in de werkcontext, dan kan dit een rem zijn op de ontwikkeling van de organisatie. Deze ontwikkeling krijg je terug vlot door de conflicten te benoemen en samen naar oplossingen te zoeken. Hierbij is bemiddeling helpend.

In mijn bemiddeling creëer ik een open wit-ruimte die mogelijkheden inhoudt voor alle betrokkenen. Door onbevangen dingen in vraag te stellen, toon ik dat er meer dan twee kanten zijn aan elke situatie, dat er meer opties zijn dan er waren op het eerst zicht.

Ik breng zo de partijen naar dat punt waar ze samen elkaar kunnen vinden. Dat is het moment waarin mijn juridische kennis wordt ingezet om dit in heldere afspraken te gieten.

Voor wie?

Voor werkgevers/leidinggevenden die een spanning in het bedrijf of organisatie ervaren, dat een obstakel is in de ontwikkeling.

  • Dit kan gaan over een team waarin verschillende persoonlijkheden botsen.
  • Het kan gaan over een geschil tussen werkgever en werknemer.
  • Of een confrontatie tussen leidinggevende en medewerker.
  • Of een twist tussen verschillende teams binnen eenzelfde organisatie.

Voor overheidsdiensten die de relatie met de burger willen versterken. Of die in een conflictsituatie zitten met burgers.

Wanneer?

Je kunt mij inzetten als er op de werkvloer een conflict dreigt te ontstaan of als dat al latent of openlijk aanwezig is.

Ik kom in beeld als er nood is aan conflicthantering. Al dan niet aanvullend op een organisatiecoach, die een grote verandering begeleidt.

Het is belangrijk te durven stilstaan bij het conflict, het erkennen en in de ogen te zien. Om dan nadien verder te kunnen gaan.

Hoe?

Om een helder beeld te krijgen van de noden en verwachtingen, voeren we een kennismakingsgesprek.

Op basis van dat gesprek doe ik een voorstel in de vorm van een offerte.

Na goedkeuring van de offerte maken we samen een plan van aanpak op.